Sėkmingas mokesčių optimizavimas – sėkmingo verslo dalis

Kiekvienas, kurdamas verslo planą, tikisi uždirbti nemažai pinigų. Tačiau verslas nėra vien pinigai. Verslas taip pat reikalauja daug piniginių investicijų, laiko, sunkaus darbo bei pastangų. Vienas iš pagrindinių dalykų, apie kurį reikia pagalvoti prieš kuriant verslą, tai – mokesčių optimizavimo sistema. Visgi, pripažinkime, mokesčiai – daug kam slidi ir nemaloni verslo dalis. Tačiau kokybiškai tam pasiruošus, sumokėsite mažiau mokesčių, kas padidins pelno ir investicijų galimybes.

Mokesčių optimizavimas turi daugybę apibrėžimų, tačiau trumpai šią sąvoką galima apibūdinti, kaip verslo struktūros keitimą arba koregavimą į patogesnę ir geresnę pusę, atėjus laikui mokėti mokesčius (sutaupote pinigų). Pavyzdžiui, jūs atleidžiate darbuotoją (-us), už kurį galėtumėte darbą atlikti pats, taip sutaupydamas išlaidų ir sumokėdamas mažiau mokesčių.

Teisingai ir kokybiškai atlikti mokesčių optimizavimą nėra paprasta. Tai reikalauja nemažai pastangų ir sunkaus darbo. Dažnai nutinka, kad sukuriate tikrai protingą ir nepriekaištingą verslo planą, kuris turėtų atnešti didelius pinigus, tačiau išleidžiate nemažas sumas mokesčiams, iš kurių dalis galėjo būti sutaupyta. Tam ir reikalingas mokesčių optimizavimas. Jeigu jūsų įmonė turi atskirų padalinių, juos galima sujungti į vieną padalinį. Pavyzdžiui, jūsų įmonė užsiima baldų gamyba. Tai yra vidutinio dydžio įmonė, suskirstyta į keturis padalinius: gamybą, išvežimą, užsakymų vykdymą ir pardavimus įvairiose įmonei priklausančiose parduotuvėse. Kiekvienas padalinys turi valdytojus. Norėdamas sutaupyti pinigų, jūs sujungiate gamybos ir išvežimo padalinius į vieną ir atleidžiate visus išvežimo valdytojus. Tokiu būdu įmonė per metus sutaupo apie 25 tūkst. eurų darbuotojų algoms ir mokesčiams. Kitas žingsnis – jūs pradedate siūlyti savo gaminius kitoms parduotuvėms, taip sutaupydamas nuomos mokesčius ir uždarydamas mažiau pelno nešančias parduotuves. Dar vienas sprendimas – pasirašote sutartis su įvairių mokamų paslaugų savininkais.

Taip pat yra galimybė keisti (arba kurti) sutartis, kurios prisideda prie mokesčių optimizavimo. Galima keisti darbo santykius į civilinius (teisės) santykius, tai yra,  samdyti savarankiškai dirbantį asmenį (-is), ar mokėti nuomą už asmeninio turto naudojimą. Dar vienas sprendimas – samdyti įmonę (vienam ar daugiau kartų) su darbuotojais, kurie atliks darbą už jus. Lietuvoje dažniausiai samdomos buhalterinės įmonės. Tai taip pat padeda sutaupyti nemažai pinigų. Pavyzdžiui, norėdamas sutaupyti pinigų, jūs atleidžiate darbuotoją, užsiimantį įmonės buhalterija (tai yra, asmenį, kuris nedirba nei individualiai, nei buhalterinei įmonei, tik jūsų įmonei) ir seniau mokėję 800–1000 eurų kiekvieną mėnesį darbuotojui, jūs lengvesne buhalterija užsiimate pats, o sunkesnę perduodate atlikti įmonei, kuriai mokėsite, pavyzdžiui, 300–600 eurų.

Mokesčių optimizacijos naudą nesunku pastebėti, tačiau būtina žinoti, jog ją gali atlikti tik profesionalai, kadangi skaičiavimai turi būti atliekami lakantis visų reikiamų įstatymų. Mokesčių optimizacijai atlikti rekomenduojama samdyti žmones, kurie apie tai nusimano, tai yra, buhalterines įmones ir pan. Tai sudėtinga verslo dalis, kurią įvykdžius, galima sutaupyti didelius pinigus, sumažinti darbuotojų, atliekančių mažai efektyvų darbą, skaičių ir palengvinti sau gyvenimą bei finansinę laisvę ir nepriklausomybę

Norėdami gauti daugiau patarimų apie mokesčių optimizavimą, kreipkitės į mus tel: +370 687 19014 arba el. p. info@probuhalterija.lt

Exit mobile version